ARTIESTEN

Anastasia Kozlova

Multidimensionale violiste die haar publiek fascineert met buitengewone interpretaties, sprekende achtergrondverhalen en een mix van ideeën combineert tot een opmerkelijke uitvoering.

 

Zij is geboren in St. Petersburg, Rusland, als kind van bekende (o.a. Leningrad Philharmonic) Russische musici en nakomelinge van de Russische aristocratie. Anastasia stelt zichzelf tot doel om (jonge)mensen te enthousiasmeren voor klassieke muziek. Zij creëert daartoe combinaties van een kwalitatief uitmuntend, emotioneel rakend spel gecombineerd met andere thema’s, multimedia en verhalen. 

 

Zeer recent trad zij o.a. op in Estland en Finland. In het seizoen 2018/2019 zijn optredens gepland in Zwitserland, Estland en Rusland.

 

Behalve viool spelen organiseert Anastasia ook klassieke muziekfestivals ( Festival Gooisch Klassiek) en concerten. Als klassieke muziekinnovator heeft zij o.a. de concepten “muziek en yoga” en “muziek en effect op het brein” bedacht. Nieuwe festivals zullen plaatsvinden bij Paleis Groeneveld ( 17 juni 2018) en in St. Petersburg, haar geboortestad. Nieuwe programma’s met Prof. Honing over muziek en brein zullen plaatsvinden in Sint – Petersburg ( 26 mei 2018, Grote Philharmonie Hal) en in samenwerking met Tartu Universiteit en prof. Jaan Aru, over breinonderzoek en invloed van muziek in Tallinn oktober 2018.

 

Haar muzikale partners waren o.a Timora Rosler, Daniel Rowland, Daria van den Bercken, Vladimir Mendelssohn, Duo Bilitis, Bernd Brackman en Klara Würtz. 

 

De nieuwe programma’s voor seizoen 2018-2019 omvatten o.a. een duo met pianiste Katja Avdeeva en de theatervoorstelling “Händel goes Tinder” met sopraan Channa Malkin, gitarist Itzhar Elias, bassist Tony Overwater en klavecinist Avinoam Shalev .

Ze bespeelt een Andrea Castagneri viool uit 1739 en een Eugene Sartory strijkstok in bruikleen gekregen van het Nederlandse Muziek Instrumenten Fonds.

 
Avinoam Shalev

Avinoam Shalev, geboren in Israël, rondde in 2011 een bachelor in de vakken piano, klavecimbel, orgel en muziekwetenschap in Tel Aviv af. Een jaar later verhuisde hij naar Hannover, waar hij in 2014 een master in fortepiano en 2016 een master in klavecimbel afsloot. Hij heeft al veel solo- en kamermuziekervaring opgedaan in Duitsland, Israël, de Verenigde Staten, Zuid-Amerika, Frankrijk, België en Rusland. Hij is medeoprichter van het Ensemble Arava en ook lid van het barokorkest la festa musicale. Hij speelt ook met het Lynx Ensemble, dat barokmuziek met zweedse volksmuziek combineert. Sinds 2016 woont hij in Den Haag, waar hij als zelfstandig kunstenaar en leraar werkzaam is.

 
Channa Malkin

Sopraan Channa Malkin maakte haar operadebuut op 16-jarige leeftijd als Barbarina in Le Nozze di Figaro bij De Nationale Opera. Sindsdien was zij als soliste te gast bij o.a. het Koninklijk Concertgebouworkest en het Nederlands Philharmonisch Orkest. Op het operapodium vertolkte Channa rollen als Despina (Cosi fan tutte), Pamina (Die Zauberflöte), Zerlina (Don Giovanni), Poppea (L'Incoronazione di Poppea) en Charite (Cadmus et Hermione, Lully). Met het Nederlands Philharmonisch Orkest zong Channa alle vrouwelijke rollen in een Nederlandstalige bewerking van Peer Gynt (Grieg) in het Concertgebouw. 

 

Op het concertpodium zong Channa onder meer de Matthäus Passion en Hohe Messe van Bach met het Jerusalem Baroque Orchestra, onder leiding van resp. Joshua Rifkin en Andrew Parrott. Recentelijk maakte zij haar debuut met Holland Baroque als sopraansoliste in Händels’ Dixit Dominus en Hayes’ The Fall of Jericho onder leiding van Alexander Weimann. Verder heeft zij diverse wereldpremières op haar naam staan, o.a. van de liederencyclus Zwarte Bloemen van Josef Malkin. Deze voerde zij uit in New York, Salt Lake City, Sofia en in het Muziekgebouw aan 't IJ in Amsterdam met het NedPho.  

 

Samen met gitarist Izhar Elias vormt Channa het Duo Malkin-Elias. Zij treden regelmatig op in Nederland en daarbuiten. In 2018/19 zijn zij te beluisteren in o.a. de Noorderkerk in Amsterdam en de Stadsgehoorzaal Leiden. Daarnaast zingt Channa in 2019 de hoofdrol in multimedia-voorstelling Händel goes Tinder, een modern liefdesverhaal gebaseerd op diverse opera’s van Händel. 

 
 
Eric Schoones

Eric Schoones is pianist, musicoloog en schrijver. 
Tijdens het festival leest hij voor uit zijn recent verschenen boek: Walking up the Mountain Track, The Zen Way to Enlightened Musicianship en geeft daarmee de bezoekers een kijkje in de keuken van de musicus, met inspirerende uitspraken van Mozart, Rachmaninoff, Leonard Bernstein, Alfred Brendel, Yehudi Menuhin Maria João Pires en vele anderen. 



Eric is hoofdredacteur van het tijdschrift PIANIST dat in twee verschillende uitgaven (in het Nederlands en het Duits) verschijnt in zeven landen. Als pianist is hij vooral actief als begeleider van een aantal zangeressen, Kaiyi Min, Carina Vinke en Sofie Dhondt. Zijn CD met pianomuziek van Erik Satie werd positief ontvangen. 



Eric publiceerde ook vijf boeken over circulaire economie en duurzaamheid, en schrijft regelmatig over dit onderwerp voor o.a. de Krant van de Aarde en Cirkelstad. Met jazz-zangeres Sofie Dhondt heeft hij bovendien een theaterprogramma Houdbare Noten, waarin hij de circulaire economie uitgelegd in muziek. 

Enkele reacties op Walking up the Mountain Track: 
‘Eric has an approach to music which makes complete sense to me because he understands the real sense of art. His approach has a direct connection to our universe and all the unknown,’ Maria João Pires.
‘A wonderful and precious book,’ Hélène Grimaud. 
‘A true milestone to awaken our consciousness,’ Christa Ludwig.
www.ericschoones.nl
 | www.pianistmagazine.nl | 
www.zen-musicianship.com

 
Händel goes Tinder
Händel goes Tinder

Sopraan Channa Malkin en violiste Anastasia Kozlova zijn de bedenkers van deze nieuwe theatervoorstelling “Händel goes Tinder”.

Een tragikomisch drama onder regie van Michael Diederich. Diverse opera’s van Händel in een spannend en hilarisch verhaal. Pure en authentieke muziek in combinatie met snelle, spannende en sexy manieren van storytelling. Een nieuw soort opera, die zomaar eens de hype van 2018 kan worden.

De liefdesperikelen van verschillende “anti-heldinnen” uit de opera’s van Händel in één personage, Dorinda. Zij neemt je middels zang, muziek en projectie mee in haar Tinder-avonturen en haar zoektocht naar de ware liefde. Zal dit haar het geluk brengen of komt ze tot een hele andere conclusie???

“Händel goes Tinder” wil je inspireren en raken met een pakkend, ontroerend maar ook grappig verhaal. Maak kennis met opera zoals je het niet had verwacht! Een overdonderende experience waarin opera, comedy en clubavond samenkomen.

Met muzikale ondersteuning van: Avinoam Shalev (klavecimbel), Izhar Elias (gitaar) en Tony Overwater (violone).

IZHAR ELIAS

Izhar Elias is een van de meest veelzijdige gitaristen van dit moment. Zijn poëtische stijl en grensverleggende programmering is gefundeerd op uitgebreide verdieping in de historische uitvoeringspraktijk (barok en vroeg 19e eeuw), de kamermuziek en de hedendaagse muziek gecombineerd met multimedia.

 

Izhar gaf tal van concerten in Europa, Rusland, Zuid-Oost Azië, Australië en de VS.

In 2011 ontving hij de prestigieuze Nederlandse Muziekprijs, de hoogste staatsonderscheiding die aan een musicus, werkzaam in de klassieke muziek, kan worden uitgereikt. Als solist werkte hij met orkesten als het Residentie Orkest, Radio Philharmonisch Orkest, Nederlands Kamerorkest, het Orkest van het Oosten en Het Gelders Orkest. Izhar trad in 2016 op voor koning Willem-Alexander tijdens het Koningsdagconcert. In april 2014 ging een bijzonder dubbelconcert in première tijdens de Zaterdagmatinee in de grote zaal van het Concertgebouw Amsterdam: ‘Schattenspiel’, voor klassieke gitaar, elektrische gitaar en groot orkest, met en door heavy metal gitarist en componist Florian Magnus Maier.

 

Een greep uit de vele albums die Izhar Elias op zijn naam heeft:

Het nieuwste album is de CD ‘Guitar Vibes’, met werken voor gitaar en strijkers. Het Belgische magazine Stretto noemde het “een hoogst originele en een heel, heel bijzondere cd”.

In 2016 kwamen twee kamermuziek CD’s uit, ‘Carrousel’ (klarinet en gitaar) en ‘Sharkiya’ (klavecimbel, mandoline en gitaar). In december 2015 bracht Izhar het album “Paisiello in Vienna”, met vroeg 19e eeuwse werken voor gitaar, mandoline en fortepiano. De CD “Adelaide” toont unieke 19e eeuwse arrangementen van werken van Beethoven. Het album kreeg 4 sterren in Trouw, het Nederlands Dagblad en Luister Magazine. ‘Semiramide’ is de wereldpremière opname van vroeg 19e eeuwse arrangementen van Rossini´s opera ‘Semiramide’, gespeeld op een unieke Guadagnini gitaar uit 1812. ‘Elias doet met versieringen en al, niet onder voor welke diva dan ook’, aldus Peter van der Lint van Dagblad Trouw naar aanleiding van deze dubbel CD.

 

Izhar Elias heeft talloze bijzondere muzikale samenwerkingen. Enkele samenwerkingen uitgelicht:

Met gitarist Fernando Riscado Cordas jr. vormt Elias een duo dat zich specialiseert in het uitvoeren van muziek op historische gitaren. Hij vormt een duo met de Georgische klarinet virtuoos Levan Tskhadadze. Met trio Cordevento (met Erik Bosgraaf – blokfluit en Alessandro Pianu – klavecimbel), richt hij zich vooral op repertoire uit de 17e eeuw. Cordevento gaf concerten in Nederland, de belangrijkste Europese concertzalen (o.a. In Keulen, Hamburg, Wenen, Brussel en Luxemburg) en Zuid-Oost Azië. Elias werkt regelmatig samen met componisten, choreografen, filmmakers en theater regisseurs.

 

 
 
Joseph Semah

Joseph Semah, geboren in Baghdad en opgegroeid in Tel Aviv, belandde in 1983 in Amsterdam.

 

Het oeuvre van de Israelisch / Nederlandse kunstenaar Joseph Semah neemt een bijzondere plaats in binnen de kunstwereld. Zijn kunstwerken en geschriften vormen de neerslag van een interdisciplinair onderzoek op uiteenlopende gebieden als filosofie, (cultuur)geschiedenis, theologie, literatuur, biologie, etymologie en kunstgeschiedenis. In die zin is Joseph Semah te beschouwen als een hedendaagse universele kunstenaar, die in een tijd van verregaande specialisatie een poging doet om een eenheid van kennis te behouden.

 

Joseph Semah maakt in zijn werk mede gebruik van de bronnen van zijn moedertaal. Zijn onderzoek overstijgt echter zijn persoonlijke achtergrond en richt zich in bredere zin op de verhouding tussen de cultuur van het beeld en de cultuur van het woord, en op de relaties tussen vorm en inhoud. De uitgangspunten van Joseph Semah zijn volstrekt ondogmatisch. In een voortdurende dialoog met zichzelf en met het publiek tracht hij de wortels van onze westelijke cultuur bloot te leggen en te verklaren. In die zin kan zijn werk worden beschouwd als een samenhangend geheel, dat de herinnering in stand wil houden aan kennis die in vergetelheid dreigt te raken. Met zijn poëtische beelden, tekeningen, installaties en performances nodigt Joseph Semah telkens opnieuw uit tot een dialoog.

Julia Winter

De van oorsprong Russische kunstenares Julia Winter legt in haar werk op een poëtische manier verbindingen tussen beelden, objecten en materialen, en creëert telkens nieuwe betekenislagen. In de gelaagdheid speelt de factor tijd een belangrijke rol. Niet in de betekenis van meetbare tijd, maar vooral de tijd als gevolg van herinnering, als een langzaam proces, waar op een intuïtieve en psychologische manier fenomenen en gebeurtenissen worden verwerkt en omgezet in een nieuwe verbeelding. Hierbij gaat Winter er vanuit, dat onze perceptie op het verleden voortdurend wordt beïnvloed door onze ervaringen en onze vooroordelen.

 Sinds 1996 woont en werkt zij als kunstenares in Amsterdam, Nederland. Ze exposeerde reeds verschillende malen in China, Duitsland, Italië, Rusland, Nederland en in België.

Julia Winter: “Using photos from my childhood and family photos I restore the ties with my motherland and create a transformed history connected with the country where I live now – Holland.”

In haar fotografische ‘dubbelportretten’ presenteert Winter foto’s van twee personen in lagen over elkaar. De ene laag is een transparante foto van een persoon op glas die een dialoog aangaat met een daaronder gelegen portret op papier. In beide gevallen worden de fotografische beelden met verf bewerkt, of worden attributen toegevoegd. In de dialoog en de bewerking ontstaat een poëzie, waarin heden en verleden, of mannelijk en vrouwelijk een rol kunnen spelen. Met deze ‘crossovers’ toont Winter hoe beelden in historische en culturele zin veranderlijk kunnen zijn. Het werk van Winter is opgenomen in verschillende museale en particuliere collecties.

 

Katja Avdeeva

Russische muziek is een continu aanwezig in het oevre van deze pianiste welke op vierjarige leeftijd piano begon te spelen. Op haar achtste had Avdeeva al haar eerste publieke optreden op het podium tijdens een pianowedstrijd in Sint-Petersburg, hetzelfde podium waar ze later piano ging studeren, bij  het Staats Conservatorium, met proffesoren Marina Wolf en Pavel Egorov in de beste tradities van de Russische pianoschool. Na haar afstuderen met onderscheiding in Rusland ging ze studeren in Zwitserland, met Marc Pantillon in Neuchatel en Thomas Larcher aan de muziekacademie van Basel. Na het behalen van haar solistendiploma van het conservatorium, werd de opname van haar laatste recital van de Études-tableaux van Rachmaninoff geproduceerd door Sony.

Ze is laureaat van nationale en internationale pianoconcoursen in Zwitserland, Frankrijk, Italië en Spanje.

Haar fascinatie voor hedendaagse muziek bracht haar ertoe om te werken met musici als Pierre Boulez, Harrison Birtwistle, Heinz Holliger, Otto Zikan, Kasper de Roo (Windkraft Tirol) en Matthias Pintcher.

Haar concerten zijn uitgezonden door ORF, Radio Suisse Romande en Radio Hermitage. Momenteel is Katja druk bezig met intense concertactiviteiten, als solist en kamermusicus in Rusland, China en Europa, in zalen zoals de Philharmonia van St. Petersburg, Teatru Manoel, Teatro Sá de Miranda en anderen.

Ze trad op in tal van festivals, zoals Klangspuren, Luzernefestival, Les Jardins Musicaux, VFMIF. Ze heeft ook internationale masterclasses gegeven en was jurylid van verschillende internationale concoursen. Ze is artistiek directeur van de internationale concours "Concours International pour Jeunes Interprètes au Val de Travers", eerste internationale wedstrijd voor hoogbegaafde kinderen in Zwitserland, oprichter van de vereniging ter ondersteuning van jonge kunstenaars "Les interprètes de demain" (Peformers van morgen), directeur van het festival " Week-ends du piano "(Neuchâtel, Zwitserland). Festival ter ondersteuning van de popularisering van Zwitserse hedendaagse componisten en lokale artiesten en tevens artistiek leider van het festival" Notre festival "met een oriëntatie op de promotie van jonge musici van over de hele wereld.

 
 
Maya Fridman

Maya Fridman is geboren in Moskou en werd al tijdens de vroege jaren waarin ze cello speelde erkend als wonderkind. Ze werd onder de vleugel van de Yuri Bashmet Viola Foudation genomen en speelde in verschillende TV- en radioprogramma’s. Tijdens haar studie aan de Moscow State College of Music ontving ze de eerste prijs tijdens het Internationa Festival of Slavic Music.

 

In 2010 werd Maya toegelaten aan het conservatorium in Amsterdam, waar ze studeerde onder Dmitry Ferschtman. In 2016 behaalde ze cum laude haar masterdiploma. In 2013 werd ze bekroond met De Grote Prijs van Nederland als beste musicus. De afgelopen vijf jaar trad Maya regelmatig op in Nederland en Duitsland, en ze werkte samen met onder andere Jyoti Verhoeff, het Aeon Trio (met Atzko Kohashi en Frans van der Hoeven), Efrén López en het Dinosaur Trio. In 2015 en 2016 begeleidde ze gitarist Harry Sacksioni tijdens zijn Jubileum Tour 65 en was ze te gast tijdens optredens van onder andere de bands Faun en Cesair. Tijdens de Cello Biënnale 2016 trad Maya op als Margarite in een bewerking van The Master and Margarita (regie: Dagmar Slagmolen).

 

In 2015 bracht Maya haar eerste album onder het label TRPTK uit, The Invisible Link, dat ze samen met pianist Daniël Kool opnam. Haar nieuwste album (verwacht in 2017) zal haar eigen bewerking voor cello en piano van Prokofievs opera The Fiery Angel bevatten, waaraan ze met pianist Artem Belogurov werkte.

Maya is een veelzijdige celliste die zich niet wil vastpinnen op een bepaald genre. Hoewel ze een klassieke muziek achtergrond heeft, speelt ze met evenveel plezier folk, gothic rock, jazz, flamenco en nieuwe muziek. Vooral dat laatste spreekt haar meer en meer aan, omdat verschillende genres op een vrije manier bij elkaar kunnen komen. Fridman is vanaf seizoen 2017-2018 musician-in-residence bij Gaudeamus. Volgens de organisatie heeft ze een 'sterke emotionele impact op het publiek'. Zij is ook een van de finalisten bij het Dutch Classical Talent Award 2018/2019.

 
Mr Van Walsh

Mr Van Walsh is een erudiet meneertje met een hartstocht voor klassieke muziek die uit het korset van de concertetiquette ploft. Hij treedt wereldwijd op maar is thuis in Amsterdam.

Hij heeft een half leven gewijd aan de geheimen van de cello. De andere helft gebruikt hij om talen te leren, te dirigeren, plaatjes te draaien en mensen aan het dansen te krijgen op bijvoorbeeld de Classical Music Rave. Hij houdt niet zo van hokjes en beperkingen.

Hij is een voorvechter van de zogenaamde “indieclassical” stroming die - vertrekkend vanuit klassieke muziek - zich nog weinig aantrekt van de grenzen tussen genres en samen met de bezoekers zoekt naar onvergetelijke ervaringen.

Hij heeft opgetreden tijdens o.a. TedX, Tallinn Music Week, Lowlands, ITGWO, DWDD, Red Bull Station Sao Paulo, Amman Jazz Festival, Radio Beirut, Trends Manager van het Jaar. Op het podium werkte hij samen met artiesten als John Coffey, Duffy, My Brightest Diamond, Kronos Quartet, Mr Switch, Gabriel Prokofiev e.v.a.

Mr Van Walsh is het artistieke alter-ego van Brendan Jan Walsh, een Brits geboren - Belgisch getogen Europeaan die in Nederland woont en over de hele wereld werkt.

 
 
Rembrandt Frerichs

Rembrandt is een jonge pianist met een brede blik die actief is inde voorhoede van de nieuwe generatie Europese musici. Hij kent het Amerikaanse jazz repertoire,maar past ervoor om de gebaande paden te bewandelen. Hij put uit Europese klassieke muziek en zijn passie voor Arabische muziek, die werd aangewakkerd door zijn tweejarig verblijf in Egypte.

De nu 35 jarige pianist debuteerde al op 22 jarige leeftijd op het North Sea Jazz Festival. In 2007 werd zijn debuut album genomineerd voor de Edison publieksprijs en presenteerde hij zijn muziek in de legendarische Jazzclub Birdland in New York. Geselecteerd als Music X Port Artist, tourt hij op dit moment over de hele wereld.

Rembrandt wordt erkend als een ‘avonturier op de
toetsen’ (Trouw) en ‘meester op zijn instrument’ (de Volkskrant).

Hij 'speelt toekomstmuziek waarbij grenzen uit het oor verdwijnen' (Trouw)

NRC HANDELSBLAD

“Noten met inhoud; poëtisch, zacht, subtiel en elegant”

DE VOLKSKRANT

“Een meester op zijn instrument”

 
Rembrandt Frerichs Trio

Het Rembrandt Frerichs Trio is al 12 jaar actief op de concertpodia van Europa en het Midden-Oosten. Rembrandt heeft zich de laatste Jaren stevig gepositioneerd als innovatief componist in de top van de Nederlandse jazz. Naast hem wordt het trio gevormd door gerenommeerd bassist en componist Tony Overwater – winnaar VPR/ Boy Edgar Prijs -  en slagwerkvernieuwer en componist Vinsent Planjer. De muziek wordt vaak omschreven als poëtisch, beeldend end impressionistisch.

 

Het trio stond meerdere malen op het North Sea Jazzfestival en is dit seizoen volop aan het touren. Onder andere in Iran en Azië, waar volle zalen getrokken worden. 

Rembrandt wordt erkend als een ‘avonturier op de toetsen’ (Trouw) en ‘meester op zijn instrument’ (de Volkskrant). Hij 'speelt toekomstmuziek waarbij grenzen uit het oor verdwijnen' (Trouw)

 

JAZZ MAGAZINE: "Een van de hoogtepunten van het North sea jazz festival”

 

VRIJ NEDERLAND: "De laatste jaren dingt een golf van nieuw talent naar de gunsten van het publiek, maar daar staat tegenover dat er maar één Rembrandt Frerichs is”

 

HP / DE TIJD: “Rembrandt’s muziek is een wonder van organische creativiteit, waarin de oude en de nieuwe wereld op een voorbeeldige manier samenvloeien.”

 

JAZZ TOKYO (Japan): “Een langverwacht meesterwerk”

 
Sepehr Maghsoudi

Sepehr Maghsoudi viert dit jaar zijn 10-jarig jubileum en heeft al 17 Couture collecties nationaal en internationaal gepresenteerd. Hij ontwierp o.a. voor Armin van Buren, Sting en Tyra Banks. Daarnaast heeft hij al een shows gepresenteerd op de Amsterdam International Fashion Week. Eén van de hoogtepunten van AIFW was zijn Spring/Summer collectie in 2010, waarbij topmodellen Kim Feenstra, Rosalinde Kikstra, Sylvia Geersen, Manuela Loth en vele anderen bij de vijver van de Gashouder zijn creaties showen met begeleiding van een live opera zangeres. Deze collectie genaamd ‘Adolescere’ werd beschreven als sprookjesachtig en de aangename verrassing van AIFW. In 2010 was Sepehr te zien in het programma ‘Project Catwalk’ op RTL 5. Hij werd vooral gezien als de smaakmaker van het programma: de dandy met de grote glimlach. Inmiddels heeft Sepehr niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd naam gemaakt. Het jaar 2011 zag Sepehr als ‘the year to shine’. Tot tweemaal toe behaalde hij in korte tijd de Edgar Vos Couture Prijs en als stylist werkte Sepehr mee aan artikelen die in de tijdschriften ELLE en Esquire verschenen.

In 2011 opende hij de Amsterdam Fashion Week met zijn eigen show ‘Intense Existence’ in Kasteel de Hooge Vuursche. Dit was een mega spektakel. Sepehrs werelddoorbraak kwam begin april 2011 op MTV. In het programma ‘My Super Sweet Sixteen Worldclass’ ontwierp hij voor de jarige Medy en haar vriendinnen de partydresses. Dit werd uitgezonden in 49 landen met 150 miljoen kijkers.

Sepehr heeft designs ontworpen en gestyled voor meerdere videoclips van artiesten als Sting, Ferry Corsten, Betsie Larking en Sharon Doorson. Ook heeft hij Eva Simons gestyled voor de cover van haar nieuwe CD. “Onwijs gaaf om in een jaar tijd zoveel artiesten te mogen stylen. Het hoogtepunt was de CD cover van Eva Simons.” Publicaties over hem zijn verschenen in onder meer Vogue Italy, Uptempo Magazine, NYC Magazine, Style Vision, Blü Magazine en Press The Fashion Magazine. Sepehr heeft met trots zijn nieuwe collectie geshowd bij ‘Koffietijd’ en bij ‘De Halve Maan’ op Nederland 2. 

 

Kort na de presentatie van zijn 11e collectie “Talking with silence” werd Sepehr genomineerd voor de Mercedes-Benz New York Fashion Week. 

 
Ties Mellema en Niels Bijl

Ties Mellema en Niels Bijl zijn al vrienden sinds hun conservatoriumtijd. Ze vonden elkaar in hun passie voor muziek, lekker eten, het leven en de saxofoon. Al 20 jaar geven ze concerten samen waarbij hun vriendschap centraal staat. Niels en Ties voelen elkaar feilloos aan en hun concerten zijn hoogtepunten van spontaan en ongedwongen kamermuziek spelen.
 

De staat van dienst van saxofonist Ties Mellema is indrukwekkend. Hij studeerde cum laude af aan het Conservatorium van Amsterdam en is vaandeldrager van de nieuwe generatie  saxofonisten in Nederland. Hij kan inmiddels bogen op een imposante solo-carrière en maakt al weer ruim 15 jaar deel uit van het roemruchte Amstel Quartet. Met het kwartet en als solist toerde hij in de loop der jaren de hele wereld over. Hij concerteerde met diverse grote orkesten, zoals bij voorbeeld in Venezuela met de tot de verbeelding sprekende dirigent Gustavo Dudamel en zijn Simon Bolivar Jeugdorkest.

In Niels’ leven staan muzikaliteit en integriteit centraal. Of hij nu Bach speelt op baritonsax, JacobTV op alt, Baldwyn op sopraan of originele opdrachtwerken op zijn geliefde tenorsaxofoon, alles draait om het tot leven wekken van muziek. Niels Bijl is een uitzonderlijk veelzijdig saxofonist.
Zijn meest toonaangevende projecten zijn CDs met repertoire voor tenorsaxofoon, het Aurelia Saxofoon Kwartet, de Four Baritones, het Bariton Instituut en zijn samenwerking met Ronald Moelker en vele andere musici met bijzondere instrumentcombinaties zoals accordeon, harp en strijkkwartet.
Hoogtepunten uit zijn carrière zijn de solotournee Australië-Nieuw Zeeland in 2010, met hedendaagse composities afgewisseld met fantasieën van Telemann. Tournees met Sir Georg Solti’s World Orchestra for Peace. De theaterproductie Ik ben niet bang met René Groothof leverde hem een zilveren krekel op voor beste kindertheaterproduktie, uitgereikt tijdens het Theaterfestival Amsterdam 2012.

 

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

Georganiseerd door:

© 2020 by Stichting Gooisch Klassiek